Friday, November 1, 2013

Õppejõu kirjakast


Ma pole siia ikka väga ammu postitanud. Põhjused proosalised. Lisaks sajale muule asjale, millega žongleerida, olen oma doktoritöö tõsisemalt käsile võtnud. Et vähemalt käsikirja veel selle aastanumbri sees valmis, paremal juhul ka eelkaitstud saaks.


Aga mõtlesin, et teen ühe kiirpostituse just selle žongleerimiskunsti teemadel. Kuna ma õpetan praegu nelja ainet, mida kuulab kokku pea 400 tudengit (kellest suur osa on peast veel täitsa rebased), siis möödub suur osa mu ajast... e-maile kirjutades!

Aega kulub nii kirja teel erinevaid protsesse algatades kui ka päringutele vastates. Sageli vajavad täpsustamist korralduslikud detailid - ja seda tuleb teha e-maili teel. Siis leidub alati veel pinutäis selliseid tegelasi, kes ei oska neid e-maile lugeda ja saadavad omakorda küsimusi. Ja siis veel neidki, kellel on lihtsalt sellised küsimused või muud mured, millele ühel või teisel põhjusel kas vastuseid pole või mida nad iseseisvalt lahendada ei oska. Ja siis veel kõikvõimalikud omal initsiatiivil kontakti otsijad (nt juhendamiste, lisaülesannete jmt-ga seoses) ja eks ma ise ole ka sageli see initsiatiivikas. Eks muud meilipõhist tegevust jagu muidugi ka - korrespondents kolleegidega väljaspool, instituudi ühiselu küsimused, ülikoolielu välised toimijad jpm.

Muu hulgas tuleb tunnistada, et ei tea, kas asi on selles, et mul on varasemaga võrreldes rohkem üldained vmt, aga sel sügisel paistab ikka hämmastasv hulk tudengeid tõsiste vigastustega haiglasse sattunud olevat! Joonelt meenub vähemalt kuus sellesisulist juhtumit! Lihtsalt "olin haige ja ei saanud eksamiks valmistuda, mis nüüd saab?" juhtumeid ma ei arvesta...
 
Olen juba tükk aega mõelnud, et võiks ehk pisut sellealast statistikat koguda. Ja nüüd, prokrastineerides, lõingi huvipärast kokku, kui palju on mul oktoobrikuust postkastis meilivahetust toimus.
 
Sent
Kõigepealt vaatasin "saadetud" kirju. Kuna kõik mu e-posti teenused on nüüdseks läinud n-ö vestluspõhiseks, ei saa ma kuvada eraldi kõiki saadetud kirju, vaid näen, millistele teemadele olen vastanud vähemalt ühel korral kuu aja jooksul. Ja tulemus? Kokku 156 vestlust. Ehk arvata võib, et ühe kuu jooksul kirjutasin ja saatsin välja julgelt üle 200 e-maili. Sellele lisanduvad veel e-õppe keskkondade kaudu saadetud e-mailid (mida on ka ehk kokku paarkümmend). Seejuures olen oktoobris olnud valdavalt "reaktiivne" - vaid 15 vestlust on olnud sellised, mille algatasin või saatsin välja omal initsiatiivil oktoobrikuus. Ülejäänu on olnud pigem päringutele vastamine jmt.
 
On seda palju või vähe infoajastu kohta? 200 e-maili kuus on kuskil 10 kirja iga tööpäeva kohta. Seda pole kindlasti palju, vastupidi, üsna vähe, kui ma töötaks kuskil kliendisuhete peal. Aga kui see on murdosa mu tööst? Ütleme nii, et et enamik neist kirjadest olid korralduslikud ja neile vastamine ei võtnud väga palju aega ja energiat. Ent koos kirjade lugemisega võib ligi tunnike tööpäevast meilikasti veeres mööduda küll.
 
Received
Sissetulev meilikast on muidugi veel kirjum, aga ehk väärib samuti märkimist. Osa selle sisust on muidugi rämps ka, st ristpostitused või lihtsalt infokirjad, mille lugemiseks kiirel ajal mahti pole. Aga juhuks, kui mõni tudeng mõtleb, et miks õppejõud ta kirjale ei vasta, siis aus vastus on, et sageli läheb mõni tera ka sõkalde suure hulga tõttu kaotsi. Kokku laekus kuu aja jooksul 535 e-maili, kusjuures kõikvõimalikud kliendilehed ja muu spämmi Facebookist, Genist jne siin ei kajastu . Kui jagada see hulk kuus sisalduvate tööpäevadega, siis tuleb kokku ca 26 kirja päevas. Mõni ime, et ma kõiki neid otsast otsani läbi ei loe...
 
 

No comments:

Post a Comment