Monday, June 10, 2013

Veel üks uuendus

Tegin oma tööaja arvestuse lehel uuenduse, ühe arvepidamistulba veel. Nimeks sai tal "Põhitöö" ning tähistama hakkab see neid tegevusi, mis ei seondu otseselt mu lektori ametijuhendis olevate kohustustega, vaid on kas eraldi tasustatavad lisatööotsad (nt täiendavad uurimisprojektid, igasugu lepingulised asjad jms) või vabatahtlikud ettevõtmised (nt mu panus kodanikuühiskonda, erialateemade kommenteerimine meedias, mille eest reeglina samuti eraldi tasu ei maksta, jne). Küll aga arvan põhitöö koormuse hulka muu teadustegevuse nagu artiklite kirjutamise, doktoritöö edenemise (loodetavasti ei figureeri see siin enam kaua) ning arendustegevused, nagu koosolekutel käimise, materjalide ettevalmistamise jmt. Sest nii teadus- kui arendustöö on eeldatav osa õppejõu tööst.
 
Idee oli tingitud mu otsese ülemuse korduvatest kommentaaridest koosolekutel, milles ta juhtis tähelepanu sellele, et tema meelest ei panusta kõik päris oma põhipalga vääriliselt. Isiklikult võtmiseks mul väga suurt põhjust pole, kuna oma lektorikoormuse töötan auga täis. Tõsi, veidi on norimist olnud, et need 7 kursust aastas, mis ma 2012/2013 õppeaastal lugesin ei tee päris lektori täiskoormust kokku. Aga noh, see selles.
 
Siiski, arvet tasub pidada, et prioriteedid paigas püsiksid. Seda enam, et olen endale nüüd üsna mitu tööotsa juurde kogunud - praegusel hetkel on mul lektoritööle lisaks veel üks pikaajalisem töösuhe, üks lepinguline lühiajalisem kohustus ning üks pikaajalisem vabatahtlikkuse alusel võetud kohustus (millele varsti lisandub ilmselt veel üks).
 
Märkimist väärib kindlasti ka asjaolu, et alustan ajamõõtmist nüüd, kus otsene õppetöö ära kaob. Seega, ma ei sea endale praegu ka eesmärgiks saada kokku 40 tundi õppejõutööd. Alanud on õpetaja-töö kolm head asja - juuni, juuli ja august. Aga teadust ja muud sellist tuleb ikka teha ning  taustale jäävad tiksuma ka paar juhendamist ning kursuste ettevalmistamine.
 
Vaatame siis, kuidas läheb.

 
 

No comments:

Post a Comment