Friday, April 6, 2012

02.04-05.04


ESMASPÄEV
Ärkamine on vahepealsega võrreldes märgatavalt raskemaks läinud. Tõsi, niipea, kui olen ennast täpselt minuti enne 7.30 helisema pidanud äratuskella voodist üles vinnanud ning jõudnud pilgu väljas toimuvale heita, on uni pühitud ja seisan seal tummana. 2. aprilli nali. Väljas on talvemuinasjutt. Siis kobin hommikukohvi kõrvale loenguslaide klõbistama. Lisaks loengutele on mulle sellel nädalal veel mitmed huvitavad tegevused lisandunud, näiteks kulus hommik osaliselt ka ühe uuringuprojekti analüüsi ning kooskõlastuste peale. Muidu aga – nagu ikka – loengu ettevalmistus ning kella 12st taas aulasse poliitika ja valitsemise aluseid jutlustama.
Peale neljatunnist ettelaulmist siirdun instituuti ja süüvin taas kirjakasti ning reedese „tööstreigi“ tõttu edasilükatusse – suhtlen tudengite ning juhendatavatega, toodan juhiseid magistriseminariks, ja natuke tegelen ka pühapäeval peetud projektikoosoleku materjalidega. Kodu poole saan liikuma nii 20 tuuris. Pärast AK-d suhtlen veel kolleegidega ühe uue taotluse teemal ehk ka õhtu möödub Skype’is ja meilboksis. Selle tulemusel tekib aga päris sisukas probleemipüstitus, mida uurida. Laiem teavitus sellest jääb siiski järgmisesse päeva, sest nii kuskil südaöö kandis tundub paslik uinuda.

TEISIPÄEV
Äratus kell 8, enesetunne kohutav. Ühtki haiguslikku sümptomit välja tuua ei suuda, aga ega ausalt öeldes väljaspool voodit toimelda samuti mitte. Saadan kiirkirja juhendatavatele, et keskpäevaks planeeritud kohtumine jääb ära. Nii jääb teisipäev kodu- ja suuresti ka voodipäevaks, kus saadab mind mu truu taaslane arvuti. Ega siis midagi, kui kohale minna pole võimalik, tulevad kavandid ja muud mured mu postkasti ja lahendan neid sealtkaudu. Samuti saan lademetes kirju kursuselt, mille essee tähtaeg on reedel – palutakse pikendust. Eks siis teengi korraldusliku vangerduse ning informeerin sellest ka tudengeid. Lisaks juhendamisele ja kirjadele vastamisele toodan ühe kursuse õpimaterjale, tegelen oma erinevate kirjatööde litsentsilepingutega, vastan tudengite uuringule tagasisideküsitluste teemal, ning vaen, kuidas tulla toime kaosega, mida üks kolleeg otsapidi minu vastutusalas instituutidevahelises kommunikatsioonis külvab. Tõtt-öelda veereb mul päev arvuti taga päris õhtuni välja – vähemakadeemilisele lainele lülitun kuskil kl 20 tuuris.

KOLMAPÄEV
Õnnistus on minu õuel! Koosolekuvaba kolmapäev! Ja hästi sobib see ka seetõttu, et ega võrreldes teisipäevaga enesetunne suurt paranenud pole. Jätkuvad projektiläbirääkimised, samuti saan sel päeval maha ühe teise projekti uudiskirja redigeerimisega; see tähendab, lühiülevaatega uuringutulemustest, millest teatud osa tuleb mul uuesti läbi analüüsida, diagrammideks moondada ja jutuks kirjutada. Siis saan veel veidi meie teadusringi juhendada, kes valmistub läbi viima instituudi turundusuuringut, tekitada ühe kursuse seminaritekstide loendi ja valmistumisjuhendi, ning jätkan instituutidevahelisi läbirääkimisi. Õigepea on kell mitte enam 8, vaid 23; tõsi, sinna vahele jääb ka mõningaid pause ning mittetöiseid tegemisi.Ja hästi sobib see ka seetõttu, et ega võrreldes teisipäevaga enesetunne suurt paranenud pole. Jätkuvad projektiläbirääkimised, samuti saan sel päeval maha ühe teise projekti uudiskirja redigeerimisega; see tähendab, lühiülevaatega uuringutulemustest, millest teatud osa tuleb mul uuesti läbi analüüsida, diagrammideks moondada ja jutuks kirjutada. Siis saan veel veidi meie teadusringi juhendada, kes valmistub läbi viima instituudi turundusuuringut, tekitada ühe kursuse seminaritekstide loendi ja valmistumisjuhendi, ning jätkan instituutidevahelisi läbirääkimisi. Õige pea on kell mitte enam 8, vaid 23; tõsi, sinna vahele jääb ka mõningaid pause ning mittetöiseid tegemisi.

NELJAPÄEV
Äratuskell enam ei toimi. Elukaaslane olla küll väidetavalt ärganud minu äratuskella peale, kuid ma ei mäleta selle vaigistamisest midagi. Siiski saan kl 8.30 kargu alla ning koperdan askeldama. Vaja läbi lugeda ja ette valmistada õhtune seminaritekst ning lõunane loeng, ja jätkata muude läbirääkimistega. Saan tegevused suhteliselt edukalt liikuma, isegi nii, et kl 12.30 paiku jõuan väikesele jalutuskäigule ümber kvartali. Ma pole ausalt öeldes esmaspäevast saati õues käinud. Kui teisipäevane pitsa järel käimine välja arvata. 


Poliitilise kommunikatsiooni loengus juhtus see, mis ikka juhtub, kui tahad asju varasemast paremini teha. Olin oma arust ette valmistanud suhteliselt interaktiivse loengu, vedanud kaasa hulganisti erinevat materjali alates nõukaaegsetest ajalehtedest ning lõpetades erinevate videotega, mida analüüsida. Aga koolis otsustab mu arvuti kokku joosta, mis annab esimese tagasilöögi. Järgmiseks keeldub toimimast klassi kõlarite süsteem, mis tehniku teatel „olla juba hommikul katki läinud ja ega seda nüüd enne järgmist nädalat kasutada ei saa“ ning mille tõttu ei saa ma praktiliselt kasutada kaasa võetud videomaterjali, kohe kindlasti mitte analüüsida näidet, mida ma kasutada lootsin. Tulemuseks on see, et jään kinni varem loodud loenguslaididesse, mis on üsna tehnilised ja kuivad, ja jõle nõme tunne on. Takkatipuks puurib keegi seina taga kaks tundi kolmetunnisest kohtumisest nii, et mul tuleb üle klassi karjuda. Ei loo just eriliselt inspireerivat õhkkonda.
See kursus on mul ikka tõsine vasaku jala kursus.
Pärast neid kolme tundi võtan lohutuseks ühe suure latte ning suundun sama aine seminari, mis magistrantidele mõeldud. Seal sujuvad asjad veidike paremini. Kuigi paraku pole mitmed tudengid just ideaalselt valmistunud ning tolles klassis puuduvad kõlarid sootumaks, püsib vähemalt arutelu üleval ja kõige hullem polegi. Tööpäeva kuulutan lõppenuks kell 20 klassiruumi ukse sulgemisega väljastpoolt.

Ees seisab pikk nädalavahetus koos äärmiselt pika to-do list’iga. Vaatame, kuidas läheb.
Töönädala kokkuvõte järgmine: 12+10+12+10=44h
Sellest 10h auditoorset õppetööd, ca 12h projektidega seotud tegevusi ning 22h õppetöö ettevalmistusi, tööde tagasisidestamist jms. 

Ja hästi sobib see ka seetõttu, et ega võrreldes teisipäevaga enesetunne suurt paranenud pole. Jätkuvad projektiläbirääkimised, samuti saan sel päeval maha ühe teise projekti uudiskirja redigeerimisega; see tähendab, lühiülevaatega uuringutulemustest, millest teatud osa tuleb mul uuesti läbi analüüsida, diagrammideks moondada ja jutuks kirjutada. Siis saan veel veidi meie teadusringi juhendada, kes valmistub läbi viima instituudi turundusuuringut, tekitada ühe kursuse seminaritekstide loendi ja valmistumisjuhendi, ning jätkan instituutidevahelisi läbirääkimisi. Õigepea on kell mitte enam 8, vaid 23; tõsi, sinna vahele jääb ka mõningaid pause ning mittetöiseid tegemisi.
NELJAPÄEV
NELJAPÄEV
Äratuskell enam ei toimi. Elukaaslane olla küll väidetavalt ärganud minu äratuskella peale, kuid ma ei mäleta selle vaigistamisest midagi. Siiski saan kl 8.30 kargu alla ning koperdan askeldama. Vaja läbi lugeda ja ette valmistada õhtune seminaritekst ning lõunane loeng, ja jätkata muude läbirääkimistega. Saan tegevused suhteliselt edukalt liikuma, isegi nii, et kl 12.30 paiku jõuan väikesele jalutuskäigule ümber kvartali. Ma pole ausalt öeldes esmaspäevast saati õues käinud. Kui teisipäevane pitsa järel käimine välja arvata.
Poliitilise kommunikatsiooni loengus juhtus see, mis ikka juhtub, kui sa tahad asju tavalisest paremini teha. Olin oma aruga ette valmistanud suhteliselt interaktiivse loengu, vedanud kaasa hulganisti erinevat materjali alates nõukaaegsetest ajalehtedest ning lõpetades erinevate videotega, mida analüüsida. Ja siis

No comments:

Post a Comment