Sunday, April 22, 2012

16.04-22.04


ESMASPÄEV
Eelmisel õhtul olin just mõelnud, et huvitav, mis kell päike tõuseb – pimedas ma tööd teha ei suuda. Aga 5.55 oli juba täiesti valge ning seega ronisin voodist välja, lükkasin arvutile hääled sisse ja hakkasin eelmisel päeval pooleli jäänud eelarvet koostama. Sellega läks tegelikult üllatavalt kiiresti! Aga tehtus ma päris 100% kindel ei olnud, seega viimistlesin veel tunnikese taotlust ja viskasin pilku oma tolle päeva loengute slaididele, kuid kella 9ks liikusin kontorisse – meil on ju instituudis 2 uurimisassistenti ja arendusjuht, kes teavad neid asju minust märksa paremini. Juhtus aga see, et ma olin peaaegu esimene inimene, kes instituuti jõudis. Õnneks oli kohal kolleeg, kes raamatupidamist veidi jagab, ja lõppkokkuvõttes sain aru, kus ma mööda olin pannud, ning saingi dokumendid kokku. Õige pea jõudis ka uurimisassistent, kes tehtu veel üle vaatas ja asjadele ametlikku käiku anda aitas. Ja taotlus sai saadetud.
Siis jäi veel paar tundi, et loenguslaide viikida ja järjekordseks rääkimismaratoniks valmistuda. Loengusaalis aga hakkas üleväsimus tunda andma. Loeng oli rabe ja mina mitte just kõige karismaatilisem esineja; teise loengu lõpus avastasin, et ma hingeldan lihtsalt püstiseismisest ja mul on raske mikrofoni rääkida. Selline tööpäev.
Kui ma kella 4st uuesti kontorisse jõudsin, sain kinnituse ka, et taotlus on kohal ja kõik paistab enam-vähem nii nagu vaja. Samal ajal tuli ka üks mu juhendatav vastuvõtule. Töölt liikusin koju perekondlikel põhjustel juba peale kella 17.30, aga kuskil 19-22-ni jätkus siiski tööpäev veel täistuuridel. Mitmed asjad vajasid ajamist, kirjad vastamist jne.
Kummalisel kombel tekkis mul aga sel päeval kahel korral selline tunne, et mu tööl on ka väga selged eelised. Need momendid olid, kui ma autoga tööle ja koju sõitsin – tavalise 15 minuti asemel võttis sõit aega pisut üle poole tunni.
13h

TEISIPÄEV
Äratus kell 7, asusin lugema kõiki neid juhendatavate töid, mis vahepeal laekunud olid. Ja nii mõnigi neist vajas juba põhjalikumat lugemist ja kommenteerimist. Seejärel jõudsin läbi lugeda ühe artikli keeletoimetuse, millega olin juba nädala jagu hiljaks jäänud – mina, kes ma tavapäraselt üsnagi korrektne olen vormistuslikes detailides, pidin suurema osa oma viitestikust ühel või teisel põhjusel ümber töötama. Olgu öeldud, et enam kui pooltel juhtudel ei olnud selles süüdi mina – mõned veebipõhised materjalid, millele olin viidanud, olid sealt vahepeal ära korjatud; ühele raamatule polnudki võimalik leheküljenumreid panna, sest see on alles trükis ning lõplikku küljendatud varianti olen näinud vaid enda peatükist; ning Soome statistikaamet oli suutnud artikli ärasaatmise ning keeletoimetamise vahepeal andmeid uuendada. Kuigi olin ka ise suutnud aastaarvude jms-ga pudrutada. Novot. Nüüd siis tegin vigade parandust. (Tõsi, nagu neljapäeval keeletoimetaja vastusest lugesin, olin suutnud asju hoopis hullemaks ajada – mitmetes viidetes olin sedakorda suutnud isegi autorite nimed valesti kirjutada!)
12ks liikusin kooli, tudengivastuvõttu. Sel korral oli vasuvõtul õnneks suhteliselt vähe inimesi, ning erinevalt eelmisest nädalast jõudsin tänu sellele isegi sööma! Seejärel heitsin kiirpilku sama õhtu tudengite ettekannetele, mida mul õppejõuna kommenteerida tuleb. Et mul aga kell 14-17 tuli ise tudeng olla, pidin vahepeal ruumi vahetama ning töö käigus üritama veel ka loengut jälgida.
17-19 oli üleilmastumisteooriate ettekandeseminar. Kokku ilmus kohale 5 ettekandjat, seega saime oma tegevustega ühele poole juba pisut peale 19-t. Veel mõne kooskõlastused tudengitööde osas, ning tööpäev läbi. Pärast seda läksime veel kolleegidega sööma, ja kuna arutlusel olnud teemad – majandusteooria teisenemine polnud minu jaoks just kõgie meeliköitvamad, siis ma võitlesin endaga mingil hetkel tõsiselt, et mitte magama jääda. Koju jõudsin AK-ks ning peale seda jäin vist juba enam-vähem ka magama.
9h

KOLMAPÄEV
Loengu- ja ka koosolekuvaba päev! No peaaegu. Kell 12-14 kohtusin ühe meie arendusassistendiga, kelle ülesandeks on kodulehte uuendada ning kes pidi kokku saama minema ka ülikooli turundusinimestega. Kuna ma erialaselt seda valdkonda pisut tean, siis arutasimegi too päev, kuidas muuta instituudi kodulehte paremaks, mida võiks arutada ülikooli turundusega, ning mitmeid teisi teemasid.
Seejärel taandusin oma kabinetti ning asusin taas juhendatavate töid lugema. Tol õhtul pidin kohtuma ühe oma magistrandiga, kellel oli, mida ümber teha. Seega lugesin ta tööd, tegin märkmeid, tuhlasin oma artikliarhiivides ning püüdsin tööle leiutada n-ö pointi. Ning ka meie kohtumine kestis kokku ligi 2 tundi. Selle aja peale lakkasid mul arvutis toimimast nii USB-i pesa, mistõttu ma ei saanud tudengile anda materjale, mida ta kindlasti lugema peaks; ning kadus ära ka internet. Murphy seadused. Niisiis jätkus mu see juhendamise päev kodus, kus koostasin talle kommenteeritud kirjanduslisti edasi. Seejärel veel kiirpilk kirjakasti ning järgmise päeva teemadele, kuid kumm oli üsna tühi ning seega jäi suurem ettevalmistus ikkagi järgmisse päeva.
8h

NELJAPÄEV
Äratus kell 6, eesmärgiks lugeda läbi kõik selle päeva seminaritekstid ja valmistada ette arutelu, ning valmistada ette slaidiesitlus ja kaasajastada kodutöö nõudeid. Ausõna, mul oli kell 13.30, kui ma ettevalmistused lõpetasin ja duši alla jooksin, selline tunne, et päevatöö oleks juba jua nagu tehud. Ja ega hommikune töösessioon oligi juba 7,5 h kestnud. Siiski ootas mind koolis veel kaks ainekursust.
Lõpetasin kuskil kell 20. 6h tööpäev polegi ju nii pikk, aga igatahes olin ma selle aja jooksul suutnud ära unustada, kuhu ma oma auto parkisin. Ideaalne!
Kodutöö päev kestis veel pisut, saatsin mõned korralduslikud kirjad ja sättisin paari asja.
14h.

REEDE
Öösel nägin unes, et tudengid tegid mulle ettekandeid. Oli nagu poliitiline kommunikatsioon, aga väga sürreaalsel kujul. Muidu oli reede enam-vähem järjekordne rihma lõdvemale laskmise päev. Keskpäevast tegin siiski väikse treti kooli poole juhendamistega seoses, siis andsin ühe intervjuu ning kadusin taas kabinetivaikusesse tudengitöid parandama. Kontorist lahkusin 7 tuuris. 
7h

LAUPÄEV
Taaskord jagus rõõmu tudengitöid lugedes, kui muud rõõmud vahele poleks tulnud, oleks jõudnud lõpuni.
4h

PÜHAPÄEV
Imeilus ilm võimaldas seminariks valmistuda ning tudengitöid lugeda vabas õhus. Ja kui kõik tudengitööd oleks nii head kui see teoreetiline osa, mida sel hetkel lugesin, oleks suur osa mu tööst puhkus! Lisaks sellele sain lõpuni tudengitööde lugemisega, lisaks kulus veel kuskil 1,5 h hinnete erineval kujul sissekandmisele. Õhtu möödus veel ühe seminariteksti ning meilidele vastamise tähe all.
9h

Kokku taas 64h.
Aga järgmine nädal tuleb teisiti... almost.

No comments:

Post a Comment