ESMASPÄEV
Tööpäev algab taas kell 6. Esimese pooleteise
tunniga jõuan läbi lugeda ühe õhtustest seminaritekstidest (selle, mis
pühapäeval lugemata jäi), seejärel saadan kahele juhendatavale tagasisidet
nädala lõpul laekunud töödele, valmistan ette päevast loengut ning proovieksami
küsimusi. Siis on aeg leekida juba ülikooli, proovieksam välja trükkida ning
alustada loengumaratoni.
12-st 16-ni on mul loengud (kuigi tol päeval
lõpetan kergelt eduajas), siis söön lõunat, kl 16 saabuvad mulle külla mõned
magistrandid, kuid „võõrustada“ ma neid eriti ei jõua, sest samale ajale tekkis
veel üks teadusprojekti kiirnõupidamine. Nõupidamine ise minu seisukohalt väga
informatiivne või sisutihe pole, aga see-eest jõuan arvutisse toksida mõned
näidisteemad, sest olen õhtuses aines lubanud tutvustada ka essee ja teemakavandi
nõudmisi ja pakkuda välja mõningaid ideid, mida tudengid teha võiks. Kla 17st jooksen nõupidamiselt minema, sest
sel õhtul on mul veel „Poliitilise kommunikatsiooni“ seminar magistrantidega,
mille tõstsime tunniplaanis pisut ümber, sest tavapärasele ajale langeb
paljudel ühe tsükliõppeaine loeng.
17st 20ni on seminar, mis oli igati
meeleolukas; alustuseks saabus üks tudeng õhupallidega (mulle!), sest
kampaaniakommunikatsiooni loeng ju; samuti kuulasime tol korral üht ettekannet
möödunud valimiste kampaania analüüsist, ning lisaks arutasime läbi kaks
teksti. Olin tollele kohtumisele planeerinud veel ka ühe lühifilmi vaatamise,
et seda analüüsida, kuid kuna tund kiskus hiliseks ja tudengid vabanduste
saatel järjest lahkusid, ei olnud mõtet paigalejääjaid lisaülesandega koormama
hakata.
Peale loengut istusime veel maha ühe mu
juhendatavaga ning arutasime tema teemat ja lõputöö kirjutamise perspektiive;
kuskil 20.45 paiku lahkusin ülikoolist ning võtsin ette veel viimase tööalase
kohtumise: sõitsin läbi ühe kaubanduskeskuse juurest, kus üks teine mu
juhendatav lõpetas just tööpäeva, et laenata talle järgmisel päeval aset leidva
intervjuu tarbeks diktofoni. Päevane pidev ringitõmblemine tekitas „maja ja
päkapiku efekti“, kus käisime mõlemad üksteist otsides mööda ülikooli ringi,
kuid diktofoni vahetuseni ei jõudnud.
Koju jõudsin ca 21.30; vastasin veel pisut
kirjadele ja korraldasin üht-teist, tund hiljem aga ronisin voodisse ja varsti
uinusin läpakast filmi vaadates.
15h
TEISIPÄEV
Äratus kell 7 ja ma ei hakanudki esimese
asjana tööle, vaid hoopis ... pakkima! Pärastlõunal läheb lennuk, mis viib mind
igapäevasagimise juurest veidikeseks eemale, ja peaks andma mulle mõned päris
töövabad päevad. Seejärel tirin uuesti välja esmaspäeval tehtud leheküljepikkuse
to-do-listi ning asun veel tegemata tegevuste juurde. 10ks sõidan linna, viin
raamatukokku ära kolleegi kaudu laenutatud raamatu, ning seejärel juba
vastuvõtuajale tudengeid ootama. Tõsi, see on esimene kord, kus ma saingi 2h
praktiliselt üksipäini istuda: mu tosinast juhendatavast ei jõua sel korral
kohtuma mitte ükski. Saan veel paar kirjalikku sooritust, mida siis
vastuvõtuaja raames tagasisidestan, kuid
ülejäänud ajal on mul võimalik tegeleda muude vähemalt sama kiirete asjadega:
vaatan veel kord üle ühe artikli keeletoimetatud versiooni, viin sisse
vajalikud parandused, ning kaasajastan oma autoritutvustust, imestades ise ka,
kui palju on muutunud võrreldes aastaga 2008, kui ma olin veel tatine
magistrant, tegemas oma esimesi sammukesi, ja kirjutasin oma esimest
artiklikest. Tundub, nagu oleksin juba jõudnud elada üsna mitu erinevat elu.
Siis saab lõpliku lihvi veel „Poliitilise kommunikatsiooni“ esseejuhend;
taksost ja lennujaamast saadan veel paar kirja, ning enne õhkutõusmist panen
üles järgmise kohtumise seminaritekstid, teavitan tudengeid järgmisest
vastuvõtuajast, jne.
Lennukisse olen kaasa võtnud paari käsiloleva
artikli väljatrükid ning veel mõned erialatekstid, kuid tegelikkuses ma magan.
Magan ja loen The Economisti, mida ma
vist viimati jõudsin nii põhjalikult lehitseda kuu aega tagasi.
Nüüd võib vist küsida, et kust see siis nii
äkki tuli? Tõepoolest, erinevalt tavapärasest ei lendagi ma ühelegi
projektikohtumisele ega konverentsile, vaid täitsa asja eest teist taga, ja oma
kulude ja kirjadega. Koos elukaaslasega, kellel rohkem sisuliselt asja. Eks see
ongi see koht, kus tulevad välja lektoriameti plusspooled: normeerimata tööaeg
(see ei tähenda ainult seda, et ma võin rühmata kasvõi 100 tundi nädalas, vaid
ka seda, et ma saan üsna olulisel määral ise otsustada, millal ma seda teen),
no ja reisimisvõimalusi annavad muidugi ka vajadus käia konverentsidel, osadus
projektides jne, kuigi antud juhul pole see teema. Pluss lihtsalt asjade
kokkulangevus, kuna mul lükkus suurem osa antud nädala õppetööst lihtsalt teistele
päevadele. Nii siis juhtuski see, et
pisut vähem kui nädal enne reisileminekut broneerisin endale lennupiletid ning
võtsin teadmiseks, et pisut puhkust ja mõnusamat kliimat on igati välja
teenitud.
5h
KOLMAPÄEV
Üle kuu aja pole olnud vist sellist päeva, kus
ma isegi mitte korraks ei tee lahti arvutit, ega koba erialase lektüüri järele.
Mu ainsateks paberkaaslasteks on linnakaart ja Lonely Planet. Aga pool päevast veedan voodis, sest organism tahab
puhata ka.
0h
NELJAPÄEV
Vahelduseks pisut töisem päev. Jään hotelli
ning tegelen oma asjaajamistega: tõlgin projektitaotlust, kirjutan infokirju
ning kavandan projekti läbiviimist. Et uuel nädalal saaks uue hooga pihta
hakata. Vahepeal teen sellise strateegilise vea, et piilun postkasti poole. Ma
võib-olla kunagi kirjutan siia ka sellest, milline näeb välja õppejõu postkasti
sisu ja kui paljudele kirjadele näiteks nädala jooksul vastata tuleb, aga
sedakorda ehmatasin ka ise sellest inforikkusest, mis sealt vastu vaatas. Ma
polnud postkasti vaadanud ca 48 tundi ja... telefonil läks nende
allatõmbamisele ikka päris vingelt aega. Seejuures kontrollisin ainult kahe
postkasti sisu kolmest; neid, mis mul telefoniga ühilduvad; TLÜ ametlikule
aadressile tulnud kirjad jäid too hetk üldse lugemata. Järgmine tund kulus
kiiremate teemadega seoses vastuskirjade saatmiseks. Jee, puhkus.
Kui taotlus tõlgitud sai, asusin hoopis
eelmise aasta aine materjale tudengitele õpipaketiks lõimima ning järeleksami
küsimusi koostama, sest osa tudengeid, kellel aine „Poliitika sotsioloogia“,
mida eelmisel kevadel erakorraliselt andsin, tegemata jäi, soovisid selle
eksamit minu materjalide järgi sooritada.
Siis sain junnata ühe projekti
meediamonitooringu failidega, peamiselt üritades nende sisu streamline’ida, välja mõelda selle
põhjal valmiva ettekande struktuuri, ning kiruda ennast, paari tudengit ja ühte
kolleegi, et me kõik asjadest päris ühtmoodi aru saada pole suutnud. Üsna pea
oli selge ka see, et lubatud tähtajaks ma seda ettekannet ära ei tee, sest
andmekogumis on tõsised lüngad sees, ning teha tuleb märkimisväärne empiiriline
„järelnoppimine“. Aga ilma internetita seda ei tee.
8h
REEDE
Imeilus ilm! Ei saa sellist raisku lasta! Nii
palju näpistan töö jaoks, et enne hommikusööki klõbistan veel veidi ning pärast
seda ostan 3 euro eest endale tunni internetti ning katsun vahepeal toodetut
ära saata, ning veel mõnedele kirjadele
vastata.
Pärastlõunal jään veel mõneks tunniks hotelli
ja tegelen edasi ettekandega, kuid õhtul meelitab imeilus ilm taas vabasse
õhku.
5h
LAUPÄEV
Hommikutaeva põhjal on raske aru saada, kas on
juba valgeks läinud või veel mitte. Panoraamvaatega hotellisööklast saab
hommikusöögi kõrvale jälgida piksenooli. Kuid õige oli ka ilmaennustus, mis
lubas selleks päevaks nii päikest, pilvi, tuult, vihma, äikest, kui ka
võib-olla lund ja rahet: seda kõike tuleb vaheldumisi ning peatselt meelitab
särama hakanud päike taas enda rüppe. Enne seda jõuan siiski veel ca 2h
ettekannet genereerida. On mu viimane päev Lissabonis. Täna õhtul ma ei tööta.
2h
PÜHAPÄEV
Tagasisõidupäev. Hommikul saab pakkida ja
arvutit laadida, et lennukis edasi prõgistada. Siiski töötunde saab lennuajast
kokku vaid paar, sest eelistan tukkuda. Õhtul jätkan andmete analüüsimist ning
kirjadele vastamist.
4h
Kokku jagus sellesse nädalasse tööaega 39h. Mitte
võib-olla kõige produktiivsemad 39 tundi, aga eks see jäi osalt ka võimaluste
taha kinni – oleks olnud ka internet, oleks tegevus olnud ilmselt
märkimisväärselt tõhusam ning järgmine nädal rahulikum.
Aga 39h tähendab 9h auditoorset tööd, 1h
koosolekuid, 6h õppetöö ettevalmistamist, ca 6h kirjadele vastamist ja igat
sorti korraldamist, ning ülejäänud aeg (17h) kulus veidi suurenate projektide
tähe all.
No comments:
Post a Comment