Ühe takistusega ma ei arvestanud – sellega, et
tekib tõsiseid raskusi leidmaks aega, et sellesse blogisse kirjutada. Nüüd siis
tuleb terve 5-päevase töönädala eest korraga.
Esmaspäev
Äratus kella 8 tuuris. Esimesed poolteist
tundi kulusid Õpetajate Lehe intervjuuküsimustele vastuseid leiutades. Tõsi,
nagu ikka, jõudis neist lehte vaid murdosa. Järgmised 2-3 tundi kulusid lugedes
ja tagasisidestades oma juhendatavate uurimisseminari kavandeid, millega
nädalavahetusel juba algust olin teinud, ning teisi antud ainega seonduvaid
tegevusi kavandades. Siis asusin ette valmistama õhtust uurimismeetodite
praktikumi: vaatasin läbi näidiseks antud teksti, et seda analüüsida, samuti tuli
välja valida tekstid, mõelda välja analüüsiraam, vormindada tekstid ning
tekitada prinditud töölehed, et ka tudengid ise kontentanalüüsimist katsetaksid.
Sedakorda analüüsisime kvalitatiivse kontentanalüüsiga vastuseid Postimehe
üleskutsele „Anna teada, kuidas mõjutab õpetajate streik sinu elu“. Vahepeal
kiired kirjavahetused ühe üliõpilasaktivistiga teadusringi teemal, paraku jäi
see pooleli, kuna juba oligi kell 3 ning aeg kooli poole liikuda. Tol päeval juhtus
midagi erakordset – ma tulin juba kella 7 tuuris töölt koju. Idee oli asuda üht
artiklit kirjutama, mille kallal olin terve nädalavahetuse üritanud pungestada,
kuid polnud kuidagi otsa peale saanud. Paraku ei õnnestunud see ka tollel
õhtul. Mitte ajapuuduse tõttu, vaid lihtsalt seetõttu, et ümberlülitus
õppetööga seotud sagimiselt teadustööle on paganama keeruline. Päev lõppeski
nii, et sain paberile vaid mõne rea juurde.
Teisipäev
Kui õhtul hakkama ei saa, siis tuleb ju õhtust
targema hommiku peale loota, eksole? Äratus kell 7 ning tõepoolest, magava maja
vaikuses oli täitsa võimalik keskenduda. Kell 7-10 ma tõepoolest kirjutasingi
seda artiklit! Et kell 12-14 oli kokkusaamine juhendatavatega (nad käivad mul
kahes rühmas ja tunnikaupa), siis läksin kell 10 tööle, et lisaks eelmine nädal
esitatud kavanditele vaadata üle ka esitatud lõputöö retsensioonid (neid oli
üles laetud 7, seminari jõudis oma väljaprinditud kavandiga kohale veel 2
tudengit), koostada juhendid järgmise ülesande jaoks ning kaasa printida kõigi
kavandid, sest alati tahab keegi veel midagi su kirjalike kommentaaride kohta
üle küsida. (Mis on lõputööle suunatust arvestades neist väga tubli!). Peale
seda instituuti tagasi ning kell 15.30 algavat projektikohtumist ette
valmistama – tuleb end kurssi viia vahepeal teiste projektiliikmete tehtuga,
läbi mõelda oma ettekanne (no ja loomulikult vahepeal võimalust kasutades ka
meilidele vastata). Projektikohtumine sujus suhteliselt konstruktiivselt, ei
saa mainimata jätta ka meeldivat üllatust, et seal kringlit pakuti. Lõunat
polnud ma ju jõudnud süüa. Võtsin mõned tükid kaasa ka, mis moodustasid mu
õhtusöögi, sest peale projektikohtumise lõppu liikusin kell 17.30 tagasi
instituuti ning üritasin seal vaikselt tekkima hakkavat vaikust kasutades oma
artikliga jätkata. Eriti edukas ma muidugi polnud. Kell 20.30 jõudsin koju
suhteliselt rängas masenduses. Peale paarile kirjale vastamise ma too päev enam
tööd ei teinud.
Kolmapäev
Koosolekupäev. Äratus kella 7 tuuris,
hommikukohvi kõrvale vastasin kirjadele ning tegelesin eelmisel päeval
arutlusel olnud projektimaterjalidega ning samuti ühe uue projektitaotlusega,
mille koostöös ühe teise instituudiga nädala lõpul sisse pidime andma. Samuti
viskasin kiirpilgu peale õhtuses doktoriseminaris arutlusele tulevatele
tekstidele. 10 ja 12 vahel sain mööda linna tiirutada ja eratoimetustega
tegeleda – tõin vanaema haiglast koju. Ootehetkedel parandasin ühe projekti
uudiskirja ning tutvusin õppekavadega. 12st algas aga õppekomisjoni koosolek,
kus oli arutlusel magistriõppekavade ümberkujundamine ning meetodiõppe
moodulid. Peale seda käisime kolleegidega lõunal ning siis kappasin
kommunikatsiooniinstituudile külla. Kuigi algselt polnud minekul üksnes töised
eesmärgid, siis lõppkokkuvõttes väga muidujuttu ajada ei jõudnudki, vaid
arutasime projektiasju nende instituudi uuringujuhi ning õppekava asju nende
õppekavajuhiga. Tagasi oma instituuti jõudsin ca 16.30, siis oli veel pool
tunnikest, et doktoriseminariks valmistuda. 17-19 oli doktoriseminar, mille
järel maanduti Lost Continenti, kus jätkusid sisulised arutelud, ent ligi tunnike
kulus ka taaskord ühe õppesuuna õppetöö arutelule. Koju jõudsin enam-vähem
AK-ks.
Neljapäev
Väsimus võtab oma. Tol hommikul magasin
peaaegu 9ni. Hommikukohvi kõrvale täiendasin projektitaotlust ning rääkisin
erinevate osapooltega läbi, vastasin tudengikirjadele ning organiseerisin tolle
päeva logistikat. Autoga inimene ju, moraalne kohustus ka kolleegid ja tudengid
too päev kooli aidata. J Siis sai juba meetodikursuse praktikumi ette valmistama asutud.
Tekstivalik oli paras pähkel – oli kange tahtmine leida mõni päevakajaline
tekst. Et isegi, kui me kaasa ei streigi õpetajatega, siis saaks vähemalt
temaatiliselt solidaarne olla. Lõpuks leidsin ühe arvamusartikli Õhtulehest,
mis oli nii temaatiline, suhteliselt demagoogiline, kui ka hästi lühike.
Sellise artikli auditoorne analüüs mahub isegi 90 minuti sisse ära. Seejärel
valisin välja ka analüüsiraami, mis tuli viia lihtsalt jälgitavale graafilisele
kujule ning valmistusin ka selle sisu tudengitele selgitama. Vahepeale jäi veel
üks online-vestlus Poolast pärit sõbraga, arutasime streikimise ning õpetajate
palgapoliitika üle Eestis ja Poolas. Järeldus, kui kedagi peaks huvitama, oli,
et kuigi õpetajate palk Poolas on veel umbes poole madalam kui Eestis, on
sealne elukallidus mõnevõrra madalam. Teisalt on üldhariduskoolide kvaliteet
Poolas väga nõrk. Ja kui vaatame ka nt PISA testi tulemusi, siis on Eesti ja
Poola erinevused märgatavad. Eesti õpetajate palgatõus on õigustatav ka sellest
vaatenurgast, et formaalrkiteeriumie (PISA) alusel teevad nad oma tööd väga
hästi – täidavad neile pandud kohustused. Samas on Eesti õpilased koolis ühed
õnnetumad uuringute järgi, mis näitab ka, et kõik, mis jääb väljaspoole ainult
õpetamist, on ka tähelepanu alt täielikult väljas.
Praktikumi tuli kohale... vaid kaks tudengit! Ning
kirjalikult esitas antud ülesande (mis on a kõigil võimalik, nt neil, kes
käivad tööl või elavad kuskil teises linnas) veel kaks tudengit. Eks siis tuleb
teistele tekitada ka mingeid täiendavaid juhiseid... kui kunagi aega tekib. Pärast
meetodipraktikumi läksin nagu ikka kuulama kodakondsuse seminari, sealt
veeresime koos tudengitega kella 20.30 paiku kodupoole. Vahepeal sai veel
õhtust söömas käidud, niiet AK jäi too päev vaatamata. Õhtul vastasin veel
mõnedele kiiretele kirjadele ning seejärel uinusin juba vaikselt MI ning
Kolmeraudse saatel.
Reede
Äratus 7.30. Veel mõned kirjad, mis seni saatmata
jäänud. Seejärel väikeste pausidega (meediaring, väike jalutuskäik
kodulähedasse parki) juba õhtuse loengu ettevalmistus ning samuti täpsemad
juhised tudengitele, kuidas kirjutada esseed ning valmistada ette
esseekavandit. Ettevalmistus loenguks võttis kokku ca 6 tundi. Loeng ise toimus
õhtul. Alustasime kell 17, loenguga sai ühele poole kell 20, viimased
auditoorselt iseseisvat ülesannet teha otsustanud tudengid lahkusid ca 20.45.
Kojujõudes meenus, et tol päeval oli vahele jäänud lõuna, õhtusöögist
rääkimata. Kodulähedasest kiirsöögikohast sai tellitud väike õhtueine ning
peatselt tuli juba uni.
Natuke arvudemaagiat ka, lööme töötunnid
kokku? Jättes kõrvale kõik, mis ei seondu minu lektori ametiga, sh
doktoriõpingud, oli tööpäevade pikkuseks:
Esmaspäev – 11h
Teisipäev – 12h
Kolmapäev – 7h
Neljapäev – 8h
Reede – 12h
KOKKU: 50h
No comments:
Post a Comment