Saturday, March 31, 2012

26.03-30.03


ESMASPÄEV
Bioloogiline kellakeeramine toimub mul veidi varem kui astronoomiline, seega algas ka sel esmaspäeval sagimine juba ca 6.30. Uus semester, uus kursus – „Poliitika ja valitsemise alused“. Tõsi, uus küll üksnes selles mõttes, et taaskord sain alustada slaidiga „1. loeng: Sissejuhatus...“, sest antud kursust olen nüüdseks andnud juba vähemalt 6 korda. Nii palju on muidugi uudset, et see on päris esimene kord, kui kursusega paralleelselt on olemas ka samanimeline õpik. No ja nagu ikka, vajavad kaasajastamist näited, slaidindus on oma atraktiivsuselt suht kiviajas (kuivõrd tegemist pole mitte minu ainuautorluses kursusega, vaid sellise edasipärandatava alusainega, kus sisu peaks suhteliselt standartsena hoidma).
Loeng toimus TLÜ aulas. Ilmselt olid väiksemad ruumid otsas, sest seda kursust ei võta kevadsemestril reeglina üle 100 tudengi ning loenguid külastab regulaarsemalt neist kuskil 60-70. Kuigi ma olen aulas lugenud ka varem, oli see esimene kord rääkida seal 4 tundi järjest. Märksõnadeks mikrofon, akustika, vahemaa ca 6-7 meetrit lähimatest tudengitest.  
Peale loengut asjatasin veel veidi koolis, aga koju põgenesin üsna varakult. Midagi pole teha, õhtused loengud on selles plaanis paremad, et päeval jaksad veel tööd teha, pärast loengut aga enam mitte, alaku ta kas kell 10, 12 või 17.

TEISIPÄEV
Tudengivastuvõtt, Üleilmastumisteooriate loengute ettevalmistamine ja üks väiksemat sorti koosolek.
Kokkuvõttes üsna harjukeskmine tööpäev

KOLMAPÄEV
See oli see päev, mille ma salamisi mõtlesin neljapäeval algava kursuse ettevalmistamiseks näpata. Kuni klõpsasin lahti oma kalendri ja avastasin sealt hunniku koosolekuid. 12-14 nõukogu koosolek, 14-16 töökoosolek, 17 edasi teadusseminar. Päeva kokkuvõte: 12-21 koosolekuid. Hommikupoolikut sai lisaks veedetud kirjakastis, õppekava teemadel ning õppematerjale ette valmistades. Seriously?

NELJAPÄEV
Hommikust saadik on äärmiselt halb olla, aga algab uus kursus ning ajalises mõttes pole seda enam kuhugi edasi lükata võimalik. Hambad ristis tuleb üle käia kursuseprogrammid, mida ma küll algava aasta materjale tootes olen mõnevõrra uuendanud, kuid endiselt vajavad täpsustamist mitmed korralduslikud detailid. Samuti tuleb kiirkorras tekitada loenguslaidid, kuna see põhjalikum töö, mida ma sügisel antud aine ettevalmistamiseks tegin, puudutas ennekõike iseseisva õppe materjale. Ei saanud ideaalsed, aga tänase päeva eesmärk on ellu jääda, mitte akadeemilist ajalugu teha. 14-16 taidlen bakatudengitega (aitab esimeseks korraks küll), magistrantidega teeme tutvust veidi põhjalikumalt, 17-19.30. Ja ma ei tea, kus on iroonia, aga magistrikursusele on sel aastal rohkem inimesi registreerunud kui bakalaureusse, aga ruumide mahutavuse vahe on kolmekordne magistrantide kahjuks. Kokkuvõttes on mul õhtuks parem olla kui oli hommikul. Ei tea, kas seda teeb tudengite entusiasm või oli abiks ka kahe loengu vaheline söögikord. Pärast oma loengut potsan maha ühele doktorikursusele, kus saan veel pea tund aega tudeng olla.

REEDE
Sel päeval oli mul tööstreik. Streik kuni nõudmised rahuldatakse ehk kuniks töötahe ja –võime taastub. Saatsin välja mõned kirjad ning tegelesin mõnede kursuste korralduslike küsimustega, aga sellega tööpäev piirdus.

Kevadväsimus

Nädala kokkuvõte: 12h+10h+11h+12h+2h=47h
Sellest 14h õppetööd; 9h koosolekuid; 25h loengute ettevalmistamist, kirjadele vastamist ja muud „askeldamist“.

No comments:

Post a Comment